Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

 

 

Wspieraj Seniora informacje o Programie

 flaga godlo

Informacje ogólne

1. Program ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 dofinansowany został na podstawie art. 115 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej na realizację zadań Gminy zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 ww. ustawy.

2. Usługa wsparcia Seniorów finansowana jest z dotacji otrzymanej przez Gminę Miejską Kętrzyn oraz ze środków Gminy Miejskiej Kętrzyn w ramach realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 i będzie przeznaczona na dofinansowanie organizacji i realizacji ww. usługi.

3. Usługa wsparcia w ramach Programu realizowana jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kętrzynie w okresie od 10 listopada 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.

4. Celem strategicznym Programu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorom, którzy w obowiązującym stanie pandemii zdecydują się pozostać w domu i nie są w stanie np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby.   

Realizacja usług

I. Przyjęcie zgłoszenia

1. Zgłoszenie do programu „Wspieraj seniora” może zgłosić telefonicznie osoba zainteresowana otrzymaniem wsparcia, jak również osoba, która ma wiedzę na temat osoby potrzebującej wsparcia. Zgłoszenia można również dokonać dzwoniąc na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia nr 22 505 11 11

2. Pracownik socjalny kontaktuje się telefonicznie z osobą zgłoszoną, potwierdza dane osobowe podane do zgłoszenia, a następnie przeprowadza telefonicznie wywiad środowiskowy, mający na celu ustalenie uprawnień do skorzystania ze wsparcia w ramach Programu. Wywiad obejmuje następujące informacje:

  • Imię i nazwisko,
  • Adres zamieszkania,
  • Numer telefonu kontaktowego,
  • Czy osoba przebywa na kwarantannie,
  • Numer PESEL,
  • Ustalenie kręgu osób mogących udzielić wsparcia: rodzina, sąsiedzi, znajomi, ośrodek wsparcia typu: WTZ, ŚDS.

3. Pracownik socjalny ustala z osobą zgłoszoną zakres zgłaszanej potrzeby oraz informuje o:

  • konieczności sporządzenia listy najpotrzebniejszych artykułów dnia codziennego oraz przygotowania środków pieniężnych (gotówki) na pokrycie kosztów zakupów,
  • przekazuje dane osoby, która osobiście skontaktuje się z seniorem/osobą niepełnosprawną celem realizacji potrzeby.

II. Dokonywanie zakupów

1. Pracownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętrzynie pobiera od Zgłaszającego gotówkę wypełniając z osobą pokwitowanie odbioru gotówki.

2. Pracownik po dokonaniu niezbędnych zakupów odbiera paragon ze sklepu, który przekazuje Zgłaszającemu wraz z ewentualną resztą pieniędzy.

3. Pracownik nie ponosi odpowiedzialności za ceny produktów zakupionych oraz ich jakość,

4. Senior kwituje odbiór zakupów dla pracownika MOPS poprzez złożenie podpisu na Karcie Wykonania Usługi.

III. Bezpieczeństwo

Pracownik dostarczający zakupy dla seniora przestrzega pełnych zasad bezpieczeństwa, poprzez zakrywanie przy użyciu maseczki/przyłbicy ust i nosa, stosowaniu rękawiczek jednorazowych oraz zachowując dystans ze Zgłaszającym. ​

Koordynator Projektu:

Anna Pawlik tel. 89 751 74 15

Załączniki:

Plakat Wspieraj seniora